» Welkom > Informatie > Documenten >

 

Een goed rapport voor klassieke talen

 

 

 

Kristel Rombaut o.l.v. Bea Cantillon en Gerlinde Verbist, Determinanten van de differentiële slaagkansen in het hoger onderwijs (Centrum voor Sociaal Beleid Herman Deleeck, Universiteit Antwerpen, 2006)

 

Deze onderzoekers verdelen de ASO-studierichtingen in vier categorieën:

 

De resultaten van deze studie liegen er niet om: de leerlingen uit ASO 1 hebben afgetekend de beste slaagkansen in het eerste jaar van het hoger onderwijs. Voor het academiejaar 2003-2004 waren de cijfers:

 

Naar aanleiding van deze studie blokletterde De Standaard (17 maart 2008): Meer succes na Latijnse. Wie in de middelbare school Latijn-Grieks of Latijn-wiskunde heeft gevolgd, heeft nog steeds meer slaagkansen in
het hoger onderwijs.

 

De volledige studie is te vinden op http://webh01.ua.ac.be/csb/docs/20071106131351QTTP.pdf.

 

 


Classica Vlaanderen vzw | Boulevardstraat 12 | 3010 Kessel-Lo | info@classicavlaanderen.be

Sitemap | Gebruiksvoorwaarden | Contacteer de webmaster